חלוקת רכוש בגירושין

הסכם הגירושין או לחילופין פסק דין בעניין רכוש בני  הזוג כולל בתוכו התייחסות מקיפה ומפורטת למספר נושאים. אחד הנושאים המורכבים והמעוררים לא מעט מחלוקות הוא חלוקת רכוש בגירושין. באופן כללי, עפ"י חוק יחסי הממון, זוג שמתגרש אמור להתחלק ברכוש שנצבר לבני הזוג במהלך חיי הנישואין חצי חצי. כל עוד לא נחתם הסכם ממון לפני הנישואין החלוקה אמורה להתבצע לפי חוק יחסי הממון כך שהחלוקה צריכה להיות שווה. עם זאת הדברים אינם פשוטים. לרוב רכוש משותף מרכזי הוא הדירה בה מתגורר הזוג ומתעוררות מחלוקות לגביה. לדוגמה, אחד מבני הזוג יכול לרצות למכור אותה ולהתחלק ברווח ואילו השני בטוח שהדירה צריכה לשמש למגורים כדי לגרום לילדים לפחות טלטלה.

חלוקת רכוש בגירושין תוך איזון בלתי שוויוני

כאמור, חלוקת רכוש בגירושין באופן שהוא שווה לחלוטין כפי שנאמר בחוק יחסי הממון היא במקרים רבים קשה מאוד, ועל אף העובדה שחוק יחסי ממון קובע חלוקה שווה בין בני הזוג , ישנו סעיף בחוק יחסי ממון שמאפשר לבצע גם איזון בלתי שוויוני בתהליך חלוקת הרכוש. במצב זה אפשר לחפש פתרונות יצירתיים יותר לגבי חלוקת הרכוש כך שהחלוקה לא תהיה באופן שווה בין בני הזוג . מומלץ מאוד לעגן את כל מה שסוכם בעניין איזון משאבים לא שוויוני במסגרת ההסכם כך שלא יהיו סימני שאלה. כאמור, אם נערך הסכם ממון מבעוד מועד הכתוב בו יקבע את הדרך בה יחולק הרכוש, גם אם לא יהיה שוויוני.

תפקידו של עורך הדין בחלוקת הרכוש

עורך דין המתמחה בתחום ינהל את ההגעה להסכמה לגבי חלוקת רכוש בגירושין כך שבסופו של דבר החלוקה תתבצע באופן שיהיה מקובל על שני הצדדים. עם זאת, לא תמיד דברים הקשורים לחלוקת הרכוש מתנהלים חלק. ישנם גם מצבים בהם צד אחד מעלים בכוונת תחילה חלק מהרכוש על מנת שאותו רכוש למעשה לא יאוזן בין הצדדים, במצב כזה מומלץ לבן הזוג האחר להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום ולפנות בעזרתו לבית המשפט במטרה להביא לצעדים שיעצרו את הברחת הנכסים כמו עיקול הנכס, או צווי מניעה לגבי הנכס, עורך הדין יכול לסייע גם בחלוקת נכסים כמו עסק משותף. הדרך לחלק את העסק בין בני הזוג היא באמצעות פירוק שיתוף ויציאה של אחד הצדדים מבעלות על העסק תוך קבלת פיצוי על כך מן הצד השני.

עו"ד רביד בראמי מתמחה בענייני משפחה ובעל ניסיון גם בפתרון מצבים מורכבים במיוחד מוזמנים ליצור קשר.

חלוקת רכוש בגירושין
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
→ לחצו כאן לשיחת ייעוץ ראשונית ומיידית עם עו"ד רביד בראמי
דילוג לתוכן