ייפוי כוח מתמשך ולמי מיועד ייפוי כוח מתמשך?

מומלץ לכל אדם בגיר צעיר או מבוגר לערוך ייפוי כוח מתמשך, אובדן כושר קבלת ההחלטות יכול להיגרם ממגוון סיבות במציאות חיינו, ובקרות מקרה כזה בהעדר ייפוי כוח מתמשך האדם שאיבד את כושרו השכלי למעשה מאבד את השליטה בגורלו והיה תלוי במידה רבה באפוטרופוס שימונה על ידי המדינה ויקבל החלטות לגביו. לכן חשוב מאוד להחליט היום כיצד יתנהלו חיינו אם חלילה לא נוכל לנהל את חיינו בעתיד.

ייפוי כח מתמשך הוא תחום שהמודעות אליו הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, אך חשוב לשכור לעורך דין מקצועי לצורך עריכת ייפוי הכוח המתמשך. כאמור ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שמהווה חלופה לינוי אפוטרופוס, אלא שבניגוד למינוי אפוטרופוס ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם בגיר בעודו כשיר וצלול לקבוע מי יטפל בענייניו אם לילה ייפול למשכב ולא יוכל לטפל בעצמו.

תהליך חתימה על ייפוי כוח מתמשך מתבצע בשתי פגישות, הפגישה הראשונה ביחידות מול חותם על ייפוי הכוח בה יתבררו הצרכים הרצונות והשאיפות הספציפיים של מייפה הכוח. מטרת הפגישה ביחידות היא לאפשר לנותן ייפוי הכוח פרטיות וחופש מלאים להביע את רצונו האמיתי והמדויק. לאחר הפגישה הראשונה ייפוי הכוח יערך לכדי טיוטה ויועבר לאישור מייפה הכוח ולאחר מכן תתקיים פגישה שניה כאשר בפגישה השניה יהיו נוכחים גם מיופי הכוח ובפגישה השנייה נחתום כולנו על ייפוי הכוח ולבסוף ייפוי הכוח המתמשך יופקד אצל האפוטרופוס הכללי.

ייפוי כוח מתמשך: ההיבט הרפואי: ההיבט הרפואי עוסק בשני היבטים עיקריים: מתן הוראות לגבי טיפול רפואי וקבלת מידע רפואי. יש להגדיר במדויק אילו סוגים של פעולות רפואיות מייפה הכוח מסכים שיבוצעו בו אם חלילה לא יהיה כשיר לקבל החלטות.

באשר להיבט הרכושי: ייפוי הכוח עוסק במתן הוראות לגבי כל רכושו של מייפה הכוח כולל חשבונות בנק ואילו פעולות מורשה מיופה הכוח לעשות, או אילו הוצאות הוא יהיה ראשי לעשות ובאילו היקפים, כיצד בית המגורים יטופל וכן הלאה כל אדם ורכושו שלו.

ובאשר להיבט האישי: במקרה של ההיבט האישי כל אשם ראשי לייתן הוראות לגבי הטיפול היומיומי בו אם חלילה יאבד את כשירותו לקבל החלטות, הוראות כגון עזיבת בית המגורים הקבוע ומעבר לבית אבות, או מעבר למסגרת טיפולית חוץ ביתית, או איזה מבין הפעילויות היומיומיות שלנו נרצה שימשיכו להתקיים וכו'.

יפוי כוח מתמשך יכול לפתור להורה לילדיו ולקרובי משפחתו בעיות רבות בכל הקשור לטיפול בנכסיו של מייפה הכוח, ייפוי כוח מתמשך יחסוך פניה לבית משפט וימנע את חובת הדיווח לאפוטרופוס.

עורך דין הסכם ממון
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
→ לחצו כאן לשיחת ייעוץ ראשונית ומיידית עם עו"ד רביד בראמי
דילוג לתוכן