מזונות ילדים וההתפתחות הפסיקתית

על פי הפסיקה העדכנית וזאת בשינוי למה שהיה נהוג שנים ארוכות, כיום דיני ישראל מטילים חובת מזונות מוחלטת על האב לילדים עד גיל 6 בלבד. מזונות אלו אינם תלויים כלל בהכנסתו של האב אלא בצרכים של הילדים בלבד- צרכים הכרחיים וצרכים מדין צדקה. צרכים הכרחיים: מזון, ביגוד, הנעלה, ומדור. צרכים מדין צדקה: צעצועים, נסיעות, חופשות, בילויים, חוגים, וכו'. החל מגיל 6 ככל וזמני השהות אצל האב מצומצמים מאוד האב ימשיך לשאת בתשלום מזונות עבור ילדיו (מזונות הכרחיים) ובאשר למזונות מדין צדקה יישאו הצדדים בעלויות בחלקים שווים וזאת כל זמן שהכנסות הצדדים מכל מקור שהוא שוות או דומות.

דמי המזונות שבית משפט יפסוק יחולו עד הגיע הקטין לגיל 18 ולאחר מכן בזמן השירות הצבאי יישא האב בתשלום 1/3 מהסכום שנקבע וזאת עד תום השירות הצבאי.

חיוב במזונות אינו תלוי בגובה הכנסת האב או בעובדה עם הוא עובד או מובטל וכו' מדובר בחובה מוחלטת אין אפשרות לחמוק מתשלום מזונות, ככל ואין לאב השתכרות בית משפט יבחן את פוטנציאל ההשתכרות ומשם יגזור את הסכום לתשלום בפסק הדין שינתן.

לעולם פסק דין למזונות למשמורת ולזמני שהות אינו פסק דין סופי, נושאים אלו הם נושאים דינמיים ובקרות אירועים שונים ניתן לתבוע שוב לקבלת פסק דין בהתחשב בנסיבות המהותיות שהשתנו בחלוף הזמן.

אי תשלום מזונות יגרור עיקולים על רכוש ומשכורתו של החייב במזונות כמו כן ייתכן ויעוכב יציאה מהארץ וזאת באמצעות מערכת הוצל"פ אשר אמונה על אכיפת פסקי דין והחלטות של בית משפט. ככל ויתברר שלחייב אין יכולת לשלם את דמי המזונות שנפסקו ואין לו רכוש, ניתן לקבל את דמי המזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי, כאשר גובה המזונות יהיה בהתאם לקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי.

חלוקת רכוש בגירושין
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
→ לחצו כאן לשיחת ייעוץ ראשונית ומיידית עם עו"ד רביד בראמי
דילוג לתוכן