עו"ד לשון הרע

אמירת דברי העלבה והשמצה או דיברי דיבה היא פוגעת גם אם הדברים נאמרו כאשר רק הפוגע והנפגע נכחו במקום. על אחת כמה וכמה הדברים פוגעים כאשר הדברים מפורסמים באופן כלשהו כך שהגיעו לאדם אחד נוסף לפחות מלבד הנפגע. היום לשון הרע הוא נושא רגיש ולצערנו נפוץ עוד יותר בשל האמצעים הנוחים לבטא את עצמנו ולומר כל מה שיש לנו לומר כשאנו מאחורי המקלדת. עו" ד לשון הרע הוא הכתובת עבורכם לפנות אליה בכל מצב בו אתם חשים שנאמרו כנגדכם דברי לשון הרע, או הוצאת דיבה וזאת גם אם מדובר על פגיעה רגשית בלבד ללא נזק כספי שנגרם לכם בעקבות הדברים.

מתי מומלץ לפנות אל עו ד לשון הרע?

כאמור, אם נאמרו לכם דברים פוגעים ומשפילים או דברי שקר שהגיעו לאוזניהם של אנשים נוספים, יתכן שיש לכם בסיס לתביעת לשון הרע. לא תמיד הגשת תביעה תהיה משתלמת מספיק מבחינה כספית. יתכן שהוצאות המשפט יהיו בסופו של דבר גבוהות מדי ויתכן גם שאין בסיס חזק מספיק לכך שתזכו במשפט. לכן, עו"ד לשון הרע יבדוק קודם כל את המקרה ויעריך עד כמה גדולים הסיכויים שלכם לזכות וגם האם הדבר ישתלם לכם. אם החלטתם לטפל בעניין, הטיפול לא חייב להיות מייד בהגשת תביעה. עורך הדין ישלח בשמכם מכתב התראה לפני תביעה. פעמים רבות הגורם הפוגע יעדיף להגיע להסדר כלשהו איתכם מחוץ לבית המשפט ולפצות אתכם בדרך כלשהי.
דרגות שונות של לשון הרע
לשון הרע הוא שם כולל לאמירות פוגעות ומבזות שפורסמו בדרך כלשהי וכך הגיעו לאוזני אנשים נוספים. עדיין, עורך דין לתחום לשון הרע יבחן את המקרה ואת הכדאיות להגיש תביעה גם לפי דרגת החומרה של המקרה. אם דברים נאמרו שלא במכוון ולא גרמו לנזק חומרי ממשי שניתן להוכחה זו דרגת החומרה הנמוכה ביותר. כאשר הדברים נאמרו במכוון במטרה לפגוע ולהזיק זו דרגת חומרה גבוהה יותר. דרגת החומרה הגבוהה מכולן היא כאשר נגרם לנפגע נזק ממשי, בין אם פגיעה כספית ובין אם פגיעה במוניטין ובשם הטוב שאף היא מתורגמת לכסף. עו"ד רביד בראמי מתמחה בנושא לשון הרע והוצאת דיבה. על סמך ידע וניסיון רב יוכל לתת לכם ייעוץ לגבי כדאיות התביעה וללוות אתכם בהתאם להחלטתכם. מוזמנים ליצור קשר. עו"ד לשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה

בעידן האינטרנט ישנו מידע רב בכל נושא הוא נגיש לכולם. יש בכך יתרונות רבים: אנחנו יכולים ללמוד על כל נושא, להעמיק במה שמעניין אותנו, לקבל רעיונות וטיפים לכל דבר והאופקים שלנו מתרחבים לכל מקום שמעניין אותנו. עם זאת, ידועים גם החסרונות של הפצת דברים שמגיעים לרבים תוך שניות והופכים ויראליים, במיוחד כאשר אלה דברים שקריים ובכלל דברים משמיצים ומעליבים. כאשר נאמרים על אדם דברים פוגעים וגם שקריים, הדבר נחשב להוצאת דיבה. הדברים לא חייבים להיות מפורסמים בקנה מידה רחב כדי להיחשב להוצאת דיבה. מספיק שהתפרסמו באופן שהגיע לאוזניו של אדם אחד לפחות. אם פורסמו לגביכם דברים מבזים ושקריים פנו להתייעצות עם עורך דין הוצאת דיבה.

מהו הטיפול שנעשה ע"י עורך דין הוצאת דיבה?

עורך דין הוצאת דיבה יבדוק קודם כל את המקרה: מהם הדברים שנאמרו, עד כמה הם מופרכים ושקריים כך שייחשבו הוצאת דיבה, מהו האופן בו פורסמו הדברים והאם ניתן להוכיח שנגרם לכם נזק ממשי בעקבות הדברים. לא תמיד משתלם לנפגע להגיש תביעה. במקרים רבים דברים נפתרים מחוץ לבית המשפט לאחר שליחת מכתב התראה מטעמכם בעזרת עורך דין הוצאת דיבה. לעיתים יגלה הפוגע נכונות לפרסם התנצלות ואף לפצות אתכם באופן מיידי ולעיתים יהיה צורך בניהול מו"מ כדי שתקבלו את הפיצוי שלדעתכם מגיע לכם. אם דברים לא נפתרים מחוץ לבית המשפט תוכלו להגיש תביעה.
הוצאה דיבה לגביכם? פנו לעורך דין מתמחה בתחום
אם הוצאה לגביכם דיבה ונאמרו עליכם דברי שקר משפילים אל תדחיקו את הדברים. בכל מקרה מומלץ לפנות אל עורך דין הוצאת דיבה בעל ניסיון בייצוג לקוחות בתביעות אלה. עורך דין בעל ניסיון רב בתחום יוכל לצפות איך ייראה משפט לאחר הגשת תביעה, עד כמה גדול הסיכוי לזכות וכמה יכול המשפט להימשך. חשוב לבחור עורך דין המתמחה בתחום שיהיה כן וגלוי איתכם לגמרי בעניין. עם זאת, חשוב שיהיה בעל ניסיון בתביעות אלה כך שגם יוכל לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר אם תחליטו ללכת עם הדברים עד הסוף. עו"ד רביד בראמי מתמחה בין היתר בתחום לשון הרע והוצאת דיבה. הוא מעניק ללקוחותיו את הייעוץ המקצועי ביותר תוך בחינת כל מקרה לעומק. מוזמנים ליצור קשר. עורך דין הוצאת דיבה

עורך דין לשון הרע

בעידן הרשתות החברתיות בו אמירות שונות הן ויראליות ויכולות להגיע לאלפי אנשים והרבה מעבר לכך, כל אחד מאיתנו חייב לחשוב לא מעט לפני שהוא מניח את אצבעותיו על המקלדת. היום תביעות לשון הרע מוגשות הרבה יותר מאשר בעבר בגלל הקלות הרבה בה דברים שנכתבו מופצים. רבים שוכחים ממש שההשמצה שכתבו על אדם כזה או אחר נקראת ע"י רבים ברגע שהפוסט נשלח. לכן, היום עורך דין לשון הרע בעל ניסיון בתחום הוא, לצערנו, בעל מקצוע עסוק ומבוקש מאוד בשל תביעות רבות המוגשות בעיקר בגלל דברים שנאמרים ברשת.

עורך דין לשון הרע: מה נחשב בעצם ללשון הרע

כדי שאמירה כלשהי תיחשב כהוצאת לשון הרע, היא צריכה כמובן להיות קודם כל אמירה שלילית לגבי אדם כלשהו, אמירה שיש בה השמצה והעלבה. תנאי שני לכך שהיא תיחשב כלשון הרע  הוא שהאמירה פורסמה באמצעי כלשהו והגיעה לשני אנשים לפחות, כולל האדם שעליו נאמרו הדברים. עורך דין לשון הרע יוכל לחלק את האמירות הנחשבות ללשון הרע לדרגות חומרה שונות. הנמוכה  ביותר היא כאשר  אותה אמירה לא נאמרה באופן מכוון כדי לפגוע. עם זאת, גם במקרה כזה יצטרך הפוגע לשלם פיצוי לא קטן. דרגת חומרה שניה היא כאשר הדברים נאמרו במכוון. הדרגה הגבוהה ביותר היא כאשר הדברים גרמו לנזק ממשי לנפגע, בין אם הדברים נאמרו במטרה לפגוע ובין אם לא. פגיעה  בשם הטוב של עסק וגרימה בשל כך להפסד לקוחות היא נזק ממשי כך שהפוגע ישלם לא רק על הוצאת לשון הרע עצמה אלא גם על הנזק שיכומת באמצעות השוואת ההכנסות כעת לעומת ההכנסות העסק  לפני אמירת הדברים.

מה ההבדל בין לשון הרע להוצאת דיבה

פעמים רבות אנו רואים עורך דין לשון הרע ועורך דין הוצאת דיבה  בתור  שני שמות לאותו דבר בדיוק. אמנם לרוב עורך דין לשון הרע יעסוק גם במקרים של הוצאת דיבה אך שני המונחים אינם לגמרי זהים. לשון הרע היא פרסום דברי העלבה, השמצה וביזוי אך יכולה להיות בדברים אמת כלשהי. הוצאת דיבה לעומת זאת היא אמירת דברים פוגעים ומשמיצים כשבנוסף לכך אלה דברים שקריים לחלוטין ולכן מדובר על עניין חמור עוד יותר.

עו"ד רביד  בראמי מתמחה בכל הנוגע ללשון הרע. הוא מלווה כל לקוח במקצועיות ורגישות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
→ לחצו כאן לשיחת ייעוץ ראשונית ומיידית עם עו"ד רביד בראמי
דילוג לתוכן