עורך דין הסכם ממון

כאשר זוג עומד להינשא, יחסיו נמצאים בשיא. עם זאת, המריבות שחווים לא מעט זוגות לגבי ענייני החתונה מזכירים לאותם זוגות שלא תמיד הכל ורוד, שגירושין בעתיד הם אופציה קיימת ושכל דבר שיוכללו לעשות מבעוד מועד כדי להקל על הגירושין אם יבואו הוא כדאי. פעולה כזאת היא עריכת הסכם ממון אצל עורך דין הסכם ממון המתמחה בכך, הסכם שבו ייכלל כל נושא חלוקת הרכוש, במיוחד רכוש אותו צבר כל אחד מבני הזוג לפני הנישואין.

באילו מצבים מומלץ להתייעץ עם עורך דין הסכם ממון

באופן עקרוני לכל זוג שנמצא לפני נישואין מומלץ לפנות אל עורך דין הסכם ממון ולהתייעץ איתו בנושא. הסכם ממון לא חייב לכלול רק סעיפים לגבי חלוקת רכוש שצבר כל אחד מבני הזוג לבדו. אפשר ואף כדאי להחליט גם לגבי רכוש משותף שצברתם עד אותו רגע וגם לגבי רכוש עתידי שתצברו. ניתן גם לכלול בהסכם החלטות לגבי חלוקת ההוצאות ביניכם, האם יהיה חשבון משותף והאם הוא יכלול את כל ההוצאות שישנן או רק הוצאות משותפות. מעבר לכך חשוב לערוך הסכם ממון כאשר צברתם רכוש משמעותי עד הנישואין, למשל אם הספקתם לקנות דירה. היום יש זוגות המגיעים לנישואין לאחר שהתבססו וצברו רכוש משמעותי עליו הם רוצים להגן במקרה של גירושין, בין אם אלה נישואין ראשונים בגיל בוגר יותר ובין אם אלה נישואין פרק ב'.

אילו נכסים חשוב לכלול בהסכם ממון?

הסכם ממון צריך לכלול את כל סוגי הנכסים שישנם לכל אחד מבני הזוג. נכסים אלה כוללים כאמור נדל"ן שנרכש לבד ואף במשותף. חשוב לכלול גם נכסים שהתקבלו או אמורים להתקבל בעתיד בירושה או במתנה. חשוב לכלול בו גם זכויות סוציאליות, נכסים הקשורים לקריירה כמו קרן השתלמות, קופת גמל או פנסיה. הסכם ממון צריך להיות מפורט ומקיף מאוד, לכלול את כל הנכסים שישנם עד אותו רגע וגם נכסים עתידיים ולהיות מותאם לכל זוג ולכל אחד מבני הזוג באופן אישי. לכן חשוב לערוך את ההסכם בעזרת עורך דין הסכם ממון בעל ניסיון רב.

עו"ד רביד בראמי מתמחה בענייני משפחה. הוא מלווה זוגות רבים בעריכת הסכמי ממון והסכמי גירושין ולכן יודע היטב כיצד לערוך הסכם ממון כך שיקל משמעותית במקרה של גירושין. מוזמנים ליצור קשר.

עורך דין הסכם ממון
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
→ לחצו כאן לשיחת ייעוץ ראשונית ומיידית עם עו"ד רביד בראמי
דילוג לתוכן