עורך דין ייפוי כוח מתמשך

בסופו של דבר רובנו מגיעים לגיל מבוגר בו היכולות שלנו פוחתות, בין אם פיזית ובין אם מנטלית. ככל שיכולות אלה פוחתות, כך פוחתת גם האפשרות לנהל את כל עניינו בעצמנו. כאשר הירידה ביכולת הקוגניטיבית היא משמעותית, הדבר לא בהכרח מסתכם רק בבקשת עזרה מהילדים כאשר לכם יש את הידיעה מה הם מבצעים וכיצד, אלא שהם נעשים גם מקבלי ההחלטות. במצבים בהם אדם אינו נמצא בכשירות לקבל החלטות בעצמו הפתרון הוא מינוי אפוטרופוס, אך היום יש אפשרות לערוך הסכם ייפוי כוח מתמשך אצל עורך דין ייפוי כוח מתמשך ובאמצעות מסמך זה להחליט בעצמכם מי ימונה להיות מיופה כוח מטעמכם כאשר לא תהיו בכשירות מספיקה לנהל את ענייניכם.

באיזה שלב מומלץ לפנות אל עורך דין ייפוי כוח מתמשך?

מומלץ להתייעץ עם עורך דין ייפוי כוח מתמשך כאשר אתם נמצאים בכשירות מלאה, כשיכולותיכם הפיזיות וגם הקוגניטיביות הן טובות ואתם מנהלים את ענייניכם באופן עצמאי לחלוטין. הדבר יכול להיות גם שנים לפני שמסמך ייפוי הכוח המתמשך יבוא לכדי מימוש ויתכן גם שלא ימומש כלל. ייתכן שגם בגיל מבוגר תהיו צלולים מספיק כדי לנהל את ענייניכם, גם אם פעולה כלשהי מתבצעת ע"י אדם אחר. מומלץ לערוך את המסמך בתור אופציה שתהיה למקרה שיהיה צורך. כך תדעו שהדברים יתנהלו בכל מקרה כפי שאתם רוצים וע"י מי שאתם מעוניינים.

האם אפשר למנות יותר ממיופה כוח אחד?

כן. אתם היחידים שיכולים להחליט בעניין ולקבוע מי יהיה או יהיו מיופה/ מיופי הכוח מטעמכם. תוכלו בעזרת עורך דין ייפוי כוח מתמשך לציין במסמך שאחד מילדיכם יהיה מיופה כוח בכל הקשור לענייני כספים ואילו ילד אחר יהיה מיופה הכוח בכל הנוגע להתנהלות אישית ורפואית. יותר מכך, תוכלו להשאיר במסמך גם הוראות לאופן ניהול עניינים כאלה ואחרים, כך שתדעו שהכול מתנהל באופן בו אתם הייתם עושים זאת. ניתן למשל להשאיר הוראות הקשורות לנכס שברשותכם, הוראות לגבי חיסכון כמו קופת גמל שאמורה להשתחרר ועוד.

עו"ד רביד בראמי הוא עו"ד ייפוי כוח מתמשך שהוסמך לעניין, זאת בנוסף להיותו עו"ד מתמחה בענייני משפחה אחרים כמו ירושות וצוואות. הוא מלווה את לקוחותיו באופן מקצועי ומתן יחס אישי וחם. מוזמנים ליצור קשר.

עו"ד ייפוי כוח מתמשך

עו"ד ייפוי כוח מתמשך

אף אחד לא רוצה  לחשוב על הרגע שבו יגיע לגיל מבוגר ויהיה תלוי בילדיו. עם זאת, דווקא בשל התקדמות הרפואה והעליה בתוחלת החיים הדבר קורה לא מעט. ניתן היום למצוא גם לא מעט אנשים שלא מסוגלים כבר לקבל החלטות בעצמם בגלל מחלה כמו אלצהיימר או דמנציה, מחלות פרוגרסיביות שרק מחמירות עם השנים. אם אדם מגיע למצב כזה לרוב אין מנוס אלא למנות לו אפוטרופוס, בין אם בן למשפחה או בעל תפקיד. זאת אלא אם אותו אדם פעל מבעוד מועד וערך מסמך ייפוי כוח מתמשך אצל עו"ד העוסק בעריכת ייפוי כוח מתמשך.

תפקידו של עו"ד ייפוי כוח מתמשך

כדי לחסוך את אי הנעימות במינוי אפוטרופוס שהופך אדם לחסוי וגם כדי לחסוך עומס בבתי המשפט בנושא, בשנים האחרונות עלתה אפשרות נוספת והיא עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך, מסמך שימומש רק אם אותו אדם שערך אותו יגיע למצב של אי כשירות לנהל את ענייניו ולקבל החלטות. עו"ד ייפוי כוח מתמשך מוסמך לכך ע"י אגף האפוטרופסות במשרד המשפטים מתוך הבנה שעריכת מסמך כזה מהווה תחליף למינוי אפוטרופוס. עורך הדין צריך לדאוג לכך שהמסמך יהיה מפורט ככל האפשר, ואם מייפה הכוח מעוניין, שיכלול גם הוראות לגבי ניהול ענייניו בעתיד. המסמך חייב להיות מפורט וברור מתוך הבנה שכאשר יגיע הזמן לממשו לא יוכל מייפה הכוח להבהיר דברים לא ברורים.

איך לבחור את עורך הדין המתאים לעריכת המסמך?

כאמור, עו"ד ייפוי כוח מתמשך צריך לעבור הכשרה והסמכה ע"י אגף האפוטרופסות כדי לערוך מסמכים אלה. לכן חשוב לבדוק שעורך הדין אכן הוסמך לכך באופן רשמי. מעבר לכך, בחרו עורך דין המתמחה בענייני משפחה ובעריכת מסמכים דומים. ישנו דמיון בין ייפוי כוח מתמשך לבין צוואה מבחינת חשיבות הניסוח הברור והפירוט, זאת בשל העובדה שבשני המצבים עורך המסמך לא יוכל להבהיר את כוונתו. לכן, אם זהו גם עורך דין המתמחה בעריכת צוואות יש לכך יתרון. מעבר לכך בחרו עורך דין שתרגישו איתו בנוח, כך שתוכלו להיפתח מולו ולפרט את כל ההוראות שברצונכם להשאיר לקרוביכם באותו מסמך.

תמיד עולה השאלה מה ההבדל בעצם בין אפוטרופוס שהמדינה ממנה לאדם שלא יכול לקבל החלטות בעצמו עקב בעיה רפואית לבין אדם שערך וחתם על ייפוי כוח תמשך בעודו אדם בריא. אז התשובה היא שיש הבדל גדול מאוד אבל במאמר זה ררק אומר את זה במשפט אחד- אפוטרופוס עושה מה שהאדם צריך, לעומת זאת בייפוי כוח מתמשך הממונה עושה מה שהממנה רוצה.

עו"ד רביד בראמי מתמחה בענייני משפחה וכן מוסמך לעריכת מסמכי ייפוי כוח מתמשך. הוא ידאג לעריכת מסמך ברור, מקיף ומנוסח היטב. מוזמנים ליצור קשר.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
→ לחצו כאן לשיחת ייעוץ ראשונית ומיידית עם עו"ד רביד בראמי
דילוג לתוכן