עריכת הסכם ממון והתנאים לביטולו

הסכם ממון הוא הסכם בענייני רכוש בין בני זוג נשואים או ידועים בציבור תוכנו של ההסכם הוא דרך חלוקת הרכוש הקיים בעת חתימה על הסכם הממון והרכוש שייצבר בהמשך החיים המשותפים בעת הגירושים. הסכם ממון יש לאשר בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני ולאחר אישורו הוא יגבור על חוק יחסי ממון החל על בני זוג.

מתי צריך הסכם ממון? הסכם ממון נועד למנוע מאבקים משפטיים בעתיד בין בני הזוג בזמן פרידה או גירושין חתימה על הסכם ממון תהווה מעין תעודת ביטוח אשר תגן על הצדדים אם וכאשר יחליטו והפרד כך שהדברים כבר יהיו מסוכמים ביניהם.

הסכמי ממן נועדו לכל אדם אשר רוצה להגן על רכושו, הסכם ממון מסדיר את כל נושא הנכסים הן בהווה והן בעתיד, ככל ולא יהיה הסכם המסדיר את מערכת היחסים בין בני הזוג צפויות מלחמות משפטיות סבוכות בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני בשעת פרידה או גירושין.

כדי שהסכם ממון יקבל תוקף משפטי עליו להיות בכתב כלומר הסכם ממון בעל חסר כל תוקף משפטי, וכאשר מדובר בבני זוג שנישאו ההסכם חייב להיות מאושר בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני המוסמך וזאת כדי שהערכאה המוסמכת תבדוק כי הסכם הממון אכן משקף את רצונם האמיתי של בני הזוג ואם נעשה בהסכמה חופשית של שניהם והאם בני הזוג מבינים את משמעות ההסכם והשלכותיו.

בשונה מזוג שנישא זוג שהחליט שלא להינשא כדת וכדין הסכם ממון של זוג כאמור יכול לקבל תוקף גם בפני נוטוריון או בפני רשם הנישואין ואין חובה לאשר את ההסכם בפני בית משפט לענייני משפחה.

חתימה על הסכם ממון אינה סופית וככל והצדדים ירצו לשנות את ההסכם ממון יכולים לעשות כן בתנאי שיעמדו בשני תנאים מרכזיים האחד השינוי חייב להיות בכתב והשני הוא שהשינוי חייב לקבל אף הוא תוקף של פסק דין מבית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני.

בכל נושא מדיניות ביטול הסכמי ממון בתי המשפט שואפים ליציבות וסופיות הדיון ולכן נטל ההוכחה לביטולו של הסכם ממון שאושר בבית משפט וקיבל תוקף של פסק דין הוא כבד מנטל הוכחה המוטל על מבקש לבטל הסכם רגיל אך עדיין הוא לא בלתי אפשרי ולכל מקרה ומקרה יש לבחון ביסודיות ובמקצועיות כדי לבחון האם קמה עילה לביטול הסכם ממון או לא.

עו ד לשון הרע
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
→ לחצו כאן לשיחת ייעוץ ראשונית ומיידית עם עו"ד רביד בראמי
דילוג לתוכן