צוואות וירושות בדין הישראלי

בישראל, חוק הירושה קובע את הדין בנוגע לצוואות וירושות על אף העובדה שמדובר בנושאים משיקים בעלי דמיון רב, ההסדר החוקי והמסגרת המשפטית של צוואות וירושות הוא שונה. ירושה נעשית על פי דין או על פי צוואה וזאת כאשר הנפטר לא השאיר אחריו צוואה בתוקף אשר בה קבע מה יעשו עם רכושו לאחר לכתו מהעולם.

  • ירושה: הורשה היא הענקת הרכוש של הנפטר לידי יורשיו אשר מכונה גם עזבון וכולל את זכויותיו וחובותיו של הנפטר. התחום מוסדר באמצעות חוק הירושה שקובע את הכללים בנושא. היורשים של הנפטר יקבעו על פי ההסדר הקבוע בחוק באמצעות צו ירושה.
  • עריכת צוואה: מדוע חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מנוסה בתחום הירושה והצוואות לצורך עריכת צוואה? ההחלטה הקובעת מי הם היורשים נמצאת בידי המוריש, וחשוב מאוד שמי שינסח את הצוואה ישמור על האינטרסים של המוריש של יקיריו. ניסוח הצוואה חייב להיות חד משמעי וברור על מנת למנוע פגמים בעריכת הצוואה אשר עלולים לפגוע בתקפותה. יש לנסח צואה בהירה, שתקוים ככתבה וכלשונה, בדרכי נועם, ותביא את כל היורשים להוקיר את המוריש ואת פועלו. כתיבת צוואה שכזאת הינה משימה מקצועית קשה ומפרכת, מורישים נבונים עושים זאת ברגישות ובחדות ומצליחים לשמר את לכידות המשפחה. כתיבת צוואה באופן רשלני יכול ותעשה בדיוק את ההפך ותגרום לסכסוך משפחתי. הניסיון מוכיח כי כל מוריש וכל צוואה הם עולם מלא בפני עצמו ואין מקרה אחד זהה למקרה אחר, ולכן אין לקבוע מסמרות לעניין צוואה כזאת או אחר בפני מוריש כזה או אחר.
עורך דין מזונות
לפתיחת הצ'אט
💬 צריכים עזרה?
→ לחצו כאן לשיחת ייעוץ ראשונית ומיידית עם עו"ד רביד בראמי
דילוג לתוכן